Saturday, August 6, 2011

ok sekarang kita start cerita bulan august

untuk perbukaan bulan august nie saya nak mengucapkan

"salam ramadhan untuk semua readers moga bulan ramadhan nie, kita berusaha mencari keredhaan-Nya, dan kerberkatan....Insya Allah Amin"

untuk memulakan entry pada bulan ogos nie, sya dikejutkan dengan kiriman email from my bff, that she having prob of works study and friendship..actually ape yg dia hadapi telah pun say hadapi satu ketika dahulu, so saya hanya dapat memberi nasihat yang tak seberape..

Actually problem dalam friendship memang 110% can affect ur life, tak caya cube la gaduh nagn teman yg kornag dah share hapie, sedih, jalan2 g kelas sama, kongsi idea, kongsi masalah n kongsi segalanye, cube la rasa, bila gaduh tue berpa peritnye..



mana tak kita kawan sgt la lama, macam2 yg kita lalui, tetapi sebab perkara kecik semua jadi besar, sampai effect study and even the friendship it self...yg sorg mybe cool yg sorang akan suffer day and nigh yang mungkin akan nangis, bile terkenang all the good memories...

Crying Face no323

yang mungkin menyebabkan kita jadi sebergini...seperti gambar diatas, sampai mata bengkak2....huhuhu..memg sakit, then bertambah sakit if the other side menang even sebenarnye dia salah, and other people put the blame on you...owh itu sgt panas... rasa mcm nak bakor jer.....!!!!



sape yang penah rasa dia akn tahu mcm mana that feeling...so my advice to her is, to let it go, biar je...
ingat satu...

"hari ini hari dia buat kamu mcm nie, one day dia akan kena macam mana dia buat kamu,
hidup nie umpama roda kejap kat atas kejap kat bawah" so memg kena sabar sehebat2 sabar...hidup perlu di teruskan.. buktikan kat dia, walau mcm mana dia buat kat kamu, kamu still boleh berjaya..
biar dai tercengang ckit...biar dia tahu, owh mcm mana aku buat pun, dia still berjaya..damn...

so biar la dia nak buat ape pun, yang penting pekak kan telinga if dengar cerita dari mulut org, banyak2 bersabar, n doakan dosa si dia tue diampunkan Allah" itu jer...so hope my fren satisfied dengan jawapan saya bg.mgkn ada org lain akan api2 kan lagi, sebab sya dah lalui semua tua, api2kan menjadi lagi teruk..
percayala...api n minyak akan jadi worst n susah nak padamkan termasuk dlam haty or dalam otak kita sendiri.. so bebaskan diri anda dari semua masalah yang merumitkan ini.. percaya pada 1 perkara...Allah akan sentiasa bersma kamu tak kira dalam ape jua keadaan kamu.

No comments: