ok lets continue about july...
maybe some of u already know that i get a new baby on july..
hehehe...memang niat pun nak dapatkan baby nie..
berkat kumpul duit and so on dpat la jugak...
but......
there are lots of obstacles yg berlaku, antaranya..
pihak A cakap mcm nie" yea miss liyana...u will get ur baby on 10 days time"
so okla siapkan all documentation everything...then pass to pihak B
pihak B respond we will check all the documentation completed, then we can release ur baby...
ok first2 kata document dah complete...then suddenly kata, miss liyana, offer letter nak dari page 1-page seterusnye, but before that pihak A kata, offer letter belah depan jer dah cukup...so pending la lagi...
then settlekan la pasal offer letter tue, ingatkan dah compelete tertibe pulak,
miss liyana we can't release ur baby if u did not pay for the first monthly installment", what!!!!!!!!!!!!!
aritue kata tak payah...siap ugut lagi kata, "ur baby dah tggu dah untuk release, kalo bayar dapat la dalam 3 hari"
ok fine i get ur words, bayarla sebulan punye payment RM4++, then tggu punye tggu, maaf miss liyanaa, geran tak release lagi...whattt!!!!! memg bengang kuasa 18 dah, dah bukan 10 hari nie dah almost 2 weeks nk masuk 3 weeks dah...
punye tunggu punye tunggu akhirnya release la juga..dalam haty kata"punye la susah ko nak kuar"..
apa2 pun sgt bersyukur, dapat buat mak hapie and the most important thing is, i had achieve sumting in life.
have a look on my baby..
Saturday, August 6, 2011
july-part 1
just abit of story on july, what happen in july.
first of all i get new collegues yang mengantikan kak ros..
huhuhuh dah jadi senior la sgt nie. banyak yg perlu sya belajar dan mengajar dia..
pening jugak, new task, new responsibility,
dah lain dari ape yg kita buat time trainee dulu,
masih banyak yg kena dilakukan n sgt penting untuk faham job scope yg baru,
sometimes...erm bukan la sometimes rasanyer every single day saya akan cakap mcm nie
"aah...................nak cari kerja tempat lain, dah sgt give up....mak tak larat...mak nape la dorg buat nana mcm nie...itu la ini la...bla....bla...bla...."
sampai ada tahap balik je nangis, tak tahan, balik kerja penat..tido jap mata dah celik utk hari esok..
sape la yg tahan kan, setiap kali ada masalah, time lunch je..
bukak la jobstreet bukak la jobmalaysia cari kerja..
hahahaha selalu sgt mcm tue...
sampai my azhar pun dah bosan dengar, sampai satu tahap dia kata...
"awak nie cakap jer give up...bosan la tapi still stay gak"
bukan ape, kita harus pikir, syukur la kita dah habis praktikal terus dapat kerja,
ada org masih menganggur lagi,
dan satu yg kerap saya pikir, if sya dapat kerja lain, sure sy dah tutup satu pintu rezeki,
pada graduan2 lain, tapi saya percaya rezeki ada dimana-mana..
~just wait and see how long i can wait~
first of all i get new collegues yang mengantikan kak ros..
huhuhuh dah jadi senior la sgt nie. banyak yg perlu sya belajar dan mengajar dia..
pening jugak, new task, new responsibility,
dah lain dari ape yg kita buat time trainee dulu,
masih banyak yg kena dilakukan n sgt penting untuk faham job scope yg baru,
sometimes...erm bukan la sometimes rasanyer every single day saya akan cakap mcm nie
"aah...................nak cari kerja tempat lain, dah sgt give up....mak tak larat...mak nape la dorg buat nana mcm nie...itu la ini la...bla....bla...bla...."
sampai ada tahap balik je nangis, tak tahan, balik kerja penat..tido jap mata dah celik utk hari esok..
sape la yg tahan kan, setiap kali ada masalah, time lunch je..
bukak la jobstreet bukak la jobmalaysia cari kerja..
hahahaha selalu sgt mcm tue...
sampai my azhar pun dah bosan dengar, sampai satu tahap dia kata...
"awak nie cakap jer give up...bosan la tapi still stay gak"
bukan ape, kita harus pikir, syukur la kita dah habis praktikal terus dapat kerja,
ada org masih menganggur lagi,
dan satu yg kerap saya pikir, if sya dapat kerja lain, sure sy dah tutup satu pintu rezeki,
pada graduan2 lain, tapi saya percaya rezeki ada dimana-mana..
~just wait and see how long i can wait~
owhh....long time no see...
assalamualaikum semua,
syukur alhamdulillah masih berkesempatan lagi mengupdate blog,
harap maaf sudah hampir sebulan tak mengupdate ape2 dalam blog nie,
sungguh masa sebulan nie terlalu banyak perkara yg harus diuruskan..
dari A to Z sgt la penat.
thst y banyak yg tak update.
insya allah we try to recap one by one ok...
to many thing to talk to,
but to little time share to all of u..
insya allah will try to find time to update.
thanks for keep viewing my page even though there are no update
Subscribe to:
Posts (Atom)

